بهترین روش طراحی سایت

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟

اگر شما به عنوان دیجیتال مارکتر یا طراح سایت بپرسید که کدام روش طراحی سایت را یاد بگیرم یک پاسخ و روال خاص خود را دارد و اگر به عنوان مالک پروژه بپرسید بهترین روش طراحی سایت کدام است پاسخ دیگری به شما خواهم داد. نهایتا در این مقاله با فرمول ساده ای (نکات عمومی) انتخاب بهترین روش طراحی سایت آشنا خواهید شد.

روش های مختلف طراحی سایت

پاسخ به این سوال، بهترین روش طراحی سایت از نگاه دانشجوی علاقمند به طراحی سایت که میخواهد وارد بازار کار شود با پاسخی که یک کارفرما میخواهد روش مناسب پروژه خود را بشناسد متفاوت است و صد البته این به معنی ضرر یکی از این دو گروه نیست. با این توضیح در این مقاله به اختصار انواع روش های طراحی سایت را از نگاه کارفرما و مالک پروژه معرفی میکنیم.

یکی از رایج ترین مشکلات مالکین کسب و کار هنگامی که میخواهند وارد دنیای کسب و کار دیجیتال بشوند عدم شناخت درست از فضای کسب و کار اینترنتی است و همین موضوع باعث میشود که با درک ناصحیح به مسیر نادرستی رفته و منابع مهم خود را (زمان، هزینه، اعتبار و…) هدر دهند.

جهت دریافت مشاوره و یا ارسال سوالات خود میتوانید به صفحه درخواست مشاوره راه اندازی و توسعه کسب و کار اینترنتی مراجعه کنید.

عقد قرارداد طراحی سایت نیازمند شناخت دقیقی از زیرساخت موجود و فضای اینترنتی میباشد که در این بحث بر آن تمرکز نداریم (فرصتی دیگر صحبت میکنیم).

بهترین روش طراحی سایت کدام است؟

وقتی صحبت از بهترین روش در امور مختلف است همه تمایل داریم که یک فرمول دریافت کنیم تا به کمک آن بتوانیم در پروژه های مختلف از آن استفاده کنیم. بدون اینکه شما را معطل کنم در یک جمله پاسخ شما این است:

بهترین روش طراحی سایت برای یک پروژه با توجه به شرایط آن پروژه انتخاب می شود و اصلا روشی ایده آل برای تمام پروژه ها وجود ندارد.

البته ما میتوانیم به عنوان مدیر دیجیتال مارکتینگ یک مجموعه یا مجموعه های مختلف استراتژی مشخصی داشته باشیم اما روش را بعد از تحلیل پروژه انتخاب میکنیم.

کارگاه آموزش دیجیتال مارکتینگ نوید رضایی: چگونه روش طراحی سایت را انتخاب کنیم؟ (زمستان ۹۷)

بهترین روش طراحی سایت یعنی چه؟

طراحی یک سایت از مراحل مختلفی تشکیل شده است. و هر مرحله می تواند روش اجرایی متفاوتی داشته باشد.

قبل از هرچیز نیازسنجی و تحلیل ساختار سایت موردنیاز در یک یا چند جلسه مشاوره تعیین میشود. ولی زمانی که برای اجرای سایت قدم اول را برمیداریم نیازمند تعیین روش طراحی بانک اطلاعاتی سایت هستیم که خودش چندین نوع دارد.

نیازمند تعیین زبان برنامه نویسی پشت صحنه (Back End) هستیم. نیازمند تعیین متد برنامه نویسی هستیم. نیازمند تعیین روش و زبان برنامه نویسی صحنه (Front End) و… یا اینکه کل سیستم را با یک موتور از قبل نوشته شده اجرا کنیم. مثلا یک سیستم مدیریت محتوا. خوب درحال حاضر سیستم های مدیریت محتوای عمومی مختلفی وجود دارد که با زبانهای مختلفی نوشته شده اند.

البته سیستم های مدیریت محتوای مختلفی هم وجود دارند، مثلا فروشگاهی یا مرکز جمع آوری اطلاعات و… . همین پاراگراف در جلسات آموزشی برای علاقه مندان به دانش طراحی سایت دوجلسه کامل صرفا جهت معرفی و آشنایی با روش های مختلف زمان می برد. پس انتظار نداشته باشید که با یک نسخه ساده بتوانید به بهترین روش طراحی سایت برای پروژه خود دست پیدا کنید.

زبان و روش های مختلف برنامه نویسی

درحال حاضر بیشتر پروژه های طراحی سایت در ایران با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس نوشته می شود. البته وردپرس گزینه خوبی است اما مثل این است که تمام پروژه های حمل بار را با پراید بخواهید انجام بدهید. بعضی از جابجایی ها نیازمند ماشین سنگین است و برخی نیازمند هواپیما یا کستی و… .

پس تسلط طراح سایت یا مشاور دیجیتال مارکتینگ به انواع مدل های کسب و کار و همچنین انواع روش های طراحی سایت به شما کمک میکند که ابزار مناسبی را با توجه به نیاز پروژه خود انتخاب نمایید تا از اتلاف منابع مختلف جلوگیری شود و عمر مفید و اثربخشی پروژه را افزایش دهد.

مجریان پروژه گاهی روش طراحی سایت را انتخاب می کنند

بعضا مدیران پروژه روش هایی را برای طراحی سایت پیشنهاد میدهند ولی متاسفانه بدون شناخت قبلی و با توصیه های سرپایی دوستان خود! به این نتیجه رسیده اند. تقریبا ۷۵ درصد پروژه هایی که مالک پروژه روش را پیشنهاد داده برخلاف منافع خودش بوده که البته این موضوع را یادآوری میکنیم.

فرمول انتخاب بهترین روش طراحی سایت

سطح بودجه خود را بسنجید: اگر نمی توانید زیاد هزینه کنید، سیستم های مدیریت محتوا (CMS) گزینه بهتری برای شماست.

تخصص خود را ببینید: اگر توانایی تخصصی یا دانش فنی ندارید استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا به چند علت برای شما گزینه بهتری است.

عمق پروژه را ببینید: اگر چشم انداز و رویاهای بزرگی دارید احتمالا نیازمند یک روش اختصاصی خواهید بود.

مدل کار را در مقاله ای جدا درباره روش عقد قرارداد برای طراحی سایت و پروژ های دیجیتال مارکتینگ بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما شما به چند روش میتوانید سایت را طراحی کنید:

۱- خودتان دانش طراحی سایت را کسب کنید ۲- از کسی بخواهید برای شما سایت را طراحی کنید ۳- یک متخصص را به استخدام درآورید. این سه گزینه تفاوت زیادی در نحوه اجرای پروژه خواهد داشت.

اما بصورت خلاصه اگر میخواهید آینده نگر باشید باید از مالکیت هسته (کد) سایت مطمئن شوید. و البته این ارزان بدست نخواهد آمد.

مالکیت قانونی و معنوی بخش های مختلف یک برند اینترنتی و وب سایت در اکثر پروژه ها بصورت کامل در اختیار مالکین کسب و کار قرار نمیگیرد شاید یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب نوع روش طراحی سایت توجه مجدد به این موضوع می باشد.

نهایتا اینکه شما با داشتن سورس سایت دیجی کالا رقیب جدی برای او نخواهید بود مگر زیرساخت های بسیار مهمتر دیگری مثل توانایی مدیریت و چشم اندازهای تبلیغاتی و… را نیز داشته باشید. درواقع شاید ارزان ترین بخش پروژه طراحی سایت باشد که البته اگر روش اجرا بدرستی انتخاب نشود بر اثربخشی آن تاثیر مستقیم خواهد داشت.

در ارتباط با انتخاب یک روش یا زبان برای پروژه طراحی سایت سوالی دارید؟ میتوانید در بخش نظرات همین صفحه یا صفحه درخواست مشاوره کسب و کار مطرح نمایید.

 

 

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *