حمایت از کالای آمریکایی یا ایرانی

کمپین حمایت از کالای آمریکایی دربرابر حمایت از کالای ایرانی

یکی از مهمترین موضوعات اقتصادی مطرح شده برای برون رفت از رکود و حل مشکلات اقتصادی ایران مصرف کالاهای تولید شده ایرانی توسط مردم و دولت ایران است که متاسفانه با بی استقبالی چشم گیر، یادآور داستان کشتی است که هرکس گوشه ای از آن را برای ایجاد قایقی شخصی می برد. لطفا نکات مهم این مقاله جالب را تا انتها مطالعه بفرمایید.

تشکیل میزگرد برای حمایت از کالاهای ساخت آمریکا

حمایت از کالا و کارگر آمریکایی یکی از مهمترین موضوعات پیگیری شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است.

“در روز دوشنبه هجدم جولای ۲۰۱۷، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، میزبان شرکت هایی از تمام ایالات در کاخ سفید برای نمایشگاه محصولات Made in America بود. برای جشن گرفتن و برجسته کردن تلاش و تعهد هر ایالت به کالاهای ساخته شده در آمریکا، کسب و کارهای هر یک از ۵۰ ایالت محصولات خود را که در ایالات متحده تولید و تولید می شوند، نمایش دادند.

رهبران هر شرکت کسب و کار منحصر به فرد خود را در محوطه جنوبی و همچنین در کاخ سفید نشان دادند.

رئیس جمهور با شرکت کنندگان از هر شرکت دیدار و گفتگو کرد و اطمینان داد که منافع کارگران در ایالات متحده برای پروژه های جهانی تحت فشار نخواهد گذاشت. تحت رهبری رئیس جمهور ترامپ، کارگر آمریکایی مورد حمایت قرار خواهد گرفت.” (نقل شده از وب سایت کاخ سفید)

کمپین ساخت آمریکا برای حمایت از کالای آمریکایی

رئیس جمهور آمریکا در حمایت از کالای آمریکایی

به نقل از وب سایت کاخ سفید: از زمان ورود، رئیس جمهور ترامپ از طرف کارگران و خانواده های آمریکایی مبارزه کرده است. او قوانین “خرید آمریکایی و استخدام آمریکایی” را امضا کرد که به استفاده سوء استفاده از اخطارها و استثنا برای تخطی از قوانین “فروش آمریکایی” که تخصیص بودجه مالیات دهندگان را به شرکت های آمریکایی تضعیف می کند، هدف قرار داد. این سفارش همچنین اقداماتی را برای جلوگیری از سوء استفاده از سیستم مهاجرت و محافظت از کارگران آمریکایی انجام می دهد.

ما می خواهیم ساخت، طراحی و تولید محصولات بیشتر در کشور خود را با استفاده از کارگر آمریکایی، کالاهای آمریکایی انجام شود. هنگامی که ما محصولاتی را که در ایالات متحده ساخته شده است، خرید می کنیم، درآمد این جا باقی می ماند و فرصتهای شغلی – شاید مهمتر از همه – آنها در ایالات متحده خواهد ماند.

همانطور که واضح است نویسنده این مقاله قصد تایید یا رد شخص ترامپ را ندارد و اینکه در ادعای خود چقدر صادق بوده یا نه.

حمایت از کالای ایرانی و عدم حمایت ایرانیان

ایرانیان طبق عادت همیشگی که هرزمان صحبت از نام ایران شود قدمت و فرهنگ خود را با افتخار یاد میکنند اما متاسفانه شواهدی از این تمدن در عصر حاضر برای حمایت از خودشان (هویت ایرانی اسلامی یا حتی ایرانی آریایی!) دیده نمیشود. بهانه و دلایل بسیار است.

هنر یک تمدن زمانی است که با تمام مشکلات موجود راه حل خود را ایجاد کند.

ادامه این موضوع و وارد جزئیات شدن آن باعث میشود که هدف بنده از نشر این مطلب ضایع شود، چرا که ما ایرانیان متمدن آموخته ایم که اگر سرمان برود جناح سیاسی مطلوبمان اشتباهی ندارد یا اگر هم داشت لعنت بر زبانی که آن را عنوان کند…! خلاصه اینکه با هر اعتقاد و نگاهی که هستیم باید به حل این معضل کمک کنیم.

واردات عجیب در حمایت از کالای ایرانی

امروز بیشتر از سیاست مدار به انسان نیاز داریم. وگرنه هرکسی بلد است چگونه حزب باد باشد و منافع خودش را چطور حفاظت کند.

اما درد من و توی مردم چیست؟ حمایت از کالای آمریکایی به ما چه؟

جدای از واردات بی هدفی که با نام حمایت از مردم میشود و اثربخشی آن دیده نمیشود، واردات برخی اقلام غیر ضروری نیز غم دیگری است که باید از مسئولین محترم درخواست پاسخگویی داشت!

واردات عجیب و واردات اقلام و کالاهای ممنوعه

واردات عجیب و واردات اقلام و کالاهای ممنوعه

خبرگزاری مهر: در تیرماه سال ۹۷ دولت ثبت سفارش و واردات بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا را ممنوع اعلام کرد. اما آمارها نشان می‌دهد که اغلب کالاهای ممنوع شده در ماه‌های اخیر هنوز هم وارد کشور می‌شوند!

حکم حکومتی و شرعی حمایت از کالای ایرانی

حمایت از کالای ایرانی

علی رغم اینکه نامگذاری سال ها و توصیه های رهبر انقلام حکم حکومتی یا شرعی محسوب می شود یا نه، درهرحال در حد توصیه های عادی هم توسط مسئولین و مردم آنچنان که باید توجه نشده است. و هنوز خریدهای دولتی دست رانت پژو و… امثالهم در ایران وجود دارد، (که هر زمان دلشان خواست با کوچکترین تعهدی آب دهان به سمت ما پرتاب میکنند و در رده بالاترین مسئولین مرتبط کسی پاسخگو نیست و محاکمه ای بابت رانت ها و عدم تعهدها در قراردادهای بین المللی و… صورت نمیگیرد) و در بی تفاوتی و بی تاثیری نمایندگان مجلس (به یاد نماینده هتاک گمرک افتادم..! “اگر دردم یکی بودی چه بودی”؛ نمایندگان منتخب بجای تنبیه بازدارنده، از ترس اینکه روزی این بلا به سر خودشان بیاید جبهه گرفته و بیشتر به فکر ادب کردن کارمند گمرک بودند!!!) این روند ادامه دارد.

 

حرف آخر

حمایت از کالای ملی حرف تازه ای نیست و در بسیاری از کشورها نظیر فرانسه و آمریکا و… بصورت جدی دنبال میشود اما متاسفانه در ایران بخاطر برخوردهای سیاسی و منفعت طلبانه و از دست رفتن بخش عمده ای از اعتماد مردم به دولت، به هویت ملی خود ضربه زده ایم. قطعا این فرهنگ و بسیاری از فرهنگ های مترقی روزی در این کشور متمدن جاری خواهد شد. امیدوارم در این دهه اتفاق بیوفتد که ما هم از این جریان بهره مند باشیم. و لازمه این رویداد فراموش نکردن سهم فردی است.

 

من چه کار کنم؟ به من چه؟

شاید بگویید دست ما به هیچ جا بند نیست و این موارد سیاست های کلان است. یا شاید بگویید “حتی اگر ما از کالای ایرانی حمایت کنیم این باعث تایید دولت و حاکمیت میشود و ما نمیخواهیم این اتفاق بیوفتد!” در هر حال اگر ایرانی هستید با حمایت شما از محصولات خوراک و پوشاک و الکترونیکی داخلی (که البته محصول باکیفیت هم کم نیست)، قشر گسترده ای از افراد جامعه، یعنی همین قشر کارگری و حجم گسترده زیر خط فقر، همین دوست و آشنا و برادر و خواهر خودمان نجات پیدا میکنند!

آیا کسی می تواند رک تر از این جمع بندی کند: حتی اگر کسی به این نظام کوچکترین اعتقادی ندارد از پیشرفت هویت ایرانی و کالای تولید ملی حمایت خواهد کرد. چرا که هر ایرانی در هرجای دنیا با هر فکر نگاهی باید از پیشرفت کشور خود دچار غرور شود. البته بماند که بعضی ها چه در داخل و چه در خارج شغلشان سیاست است. یعنی بابت سیاسی بازی پول بدست می آوردند.

کمپین حمایت از تولید ساخت ایران برای صنعت گران و تولید کنندگان

متاسفانه حمایت از تولید و ساخت ایران در هیچ یک از وزارتخانه ها علی الخصوص در ارگان های مرتبط آنچنان که باید جدی گرفته نشده است. توصیه بنده به صنایع متوسط و بزرگ (و حتی کسب و کارهای کوچک) این است که در موضوع کمپین تبلیغاتی حمایت از تولید و ساخت ایران برای حمایت از کالای ایرانی وارد شوند نه فقط بخاطر اینکه بخاری از دولتی و مجلسی ها بلند نمیشود یا نه بخاطر اینکه بخواهید کار خیرخواهانه انجام دهید، بلکه به علت اینکه فرصت درآمدزایی و تقویت برند و توسعه بازار و منافع مستقیم دیگری نهفته و آشکار است که در این مقاله نمی گنجد.

قابل توجه تولید کنندگان و صنعت گران

تشنگی لازم برای حمایت از کالای ایرانی در جامعه وجود دارد؛ اما روش اجرای آن برای مردم مبهم است. به همین علت نیازمند مدیریت توسط افراد توانمند از دل مردم است و باور داشته باشید چنین مشکلاتی با چنین دولتهایی ناخوش احوال (یک دهه گذشته در تمام احوال) و لگدهای سیاسی را گاها پرتاب می کنند، اجرایی نخواهد شد.

کمپین حمایت از کالای آمریکایی به عنوان تلنگری میتواند ما را به هویت خودمان بازگرداند؛ امیدوارم این تلنگر برای حمایت از کالا و هویت ایرانی موثر بوده باشد.

لطفا نظر خود را نسبت به مطالب مطرح شده با من و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

قابل توجه فعالان رسانه ای و تبلیغاتی

کمپینی که با نام حمایت از کالای آمریکایی اسرائیلی عربستانی طراحی شده با استراتژی رسانه ای تنفر که بعد تر مفصل بیان خواهد شد طراحی و اجرا گردید. این مطالب با توجه به اینکه توسط گروه ها و جریان های ضد ایران شناخته شده است بازگو میشود درغیر اینصورت از ذکر آن خودداری میشد.

استراتژی رسانه ای تنفر

استراتژی رسانه ای تنفر

از ابتدای امسال موج فعالیت گروهک منافقین مستقر شده در تیرانا بسیار قابل توجه بود. بخش مهمی از حملات رسانه ها براساس استراتژی تنفر طراحی و اجرا میشود. به عنوان مثال در تازه ترین رویداد که کار به رسانه ملی رسید برخورد فیزیکی سرباز راهداری با یک متخلف بود که مسئولین مربوطه مجبور به پاسخگویی تلفنی شدند.

استراتژی تنفر در طراحی کمپین های تبلیغاتی

ایرانیان بر ملیت خود متعصب هستند و تحریک احساسات برای حرکت های اجتماعی میتواند مفید باشد. البته تحریک احساسات ایرانیان بر ضد خودشان سالیان درازی است به شکل ها و مدل های مختلفی اجرا می شود. اما بسیار بسیار کم و شاید اصلا از این استراتژی برای ایجاد حرکت های مثبت استفاده نشده است.

به زودی تحلیلی از رفتار سنجی گروه های مختلف مورد بررسی خدمت شما در همین پست اعلام خواهد شد (این مقاله بروزرسانی میشود)

نظرات شما دوست عزیز در پیشرفت مثبت این مقاله بسیار موثر خواهد بود

با تشکر، نوید رضایی

3 پاسخ
  1. علی
    علی گفته:

    سلام
    به نصفه نوشته شما که رسیدم کمی یخ کردم و عرق سرد از پیشانیم جاری شد.میشد چنین شود اما…. وقتی که بیش از ۸۰ درصد اقتصاد و چرخ آن یا دولتی است یا زیر دست دولت و نه صاحبان مشاغل و نه مردم حق تصمیم گیری دارند در روند و کنترل بازار و ارایه محصول خوب و درشان تمدن ایران دیگر چه میتوان گفت؟آری مهندسان و دانشمندان ایرانی شاید اولین ها باشند در همان آمریکا ودیگر نقاط جهان که کوشش میکنند و طرحی را به شکوفایی می رسانند. میخوام بگم منصوری و رضوانی موتور اگه تو ایران بودن الان داشتن روی دیوارهای اوین ایده هاشونو پیاده میکردن.

    پاسخ
    • نوید رضایی
      نوید رضایی گفته:

      سلام
      این مشکلات، مسائل زمین بازی ما هست و سه راه کار داریم. یک: بزنیم زیر میز بازی و زمین رو ترک کنیم. دو: بشینیم تماشاچی و داد و فریاد و هورا بکشیم. سه: آستین بزنیم بالا و مشکلات رو حل کنیم. لاقل در حد توان خودمون. شعاره ولی خیلی ها با تمام این مشکلات ثابت کردن وقتی بخوای میشه. هیچکس قرار نیست این مشکلاتی که اسم آوردید رو حل کنه. مگر خودمون.
      اگر تصور کردید موقعی که داشتید این متن رو مینوشتید کسی (مسئول یا غیر مسئول) تا شب نشسته که مشکلات بیکاری شهر شما رو حل کنه در اشتباه هستید. مگر و تنها مگر این اتفاق از دل جامعه بیوفته چون بدنه دولت به گفته خود مسئولین در رسمی ترین سخنرانی هاشون برای صنعتگران عنوان میکنن که از دولت انتظار حمایت نداشته باشید و… البته این موضوع رو قبلا در عمل هم ثابت کرده بودند.
      درهرحال ملت ایران اگه از سرمایه های فعلیش به درستی استفاده نکنه ضربه جدی میخوره.
      با تمام تفاسیر بنده خوش بین هستم به یاری خدا و تلاش، بزرگتر از مشکلات خواهیم بود.
      ضمنا موضوع خودرو و مافیای خودرو کاملا موضوع جدای از اقتصاد هست… و فاکتورهای دیگری درش دخیله… کشوری که موشک نقطه زن ساخته همین مافیای خودرو در بدو تولید و کپی موشک میخواستن جلوی این طرح رو بگیرن. خوشحال باشیم اون موقع در اون تفکر نتونستن وارد بشن و همون به صنعت خودرو رفتن.
      ان شاء الله با اراده و خواست و مطالبه عمومی ملت دست مافیا از خودروی ایران کوتاه میشه. و تنها راهش همینه.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *