دره شیرز

تور شیرز و جذابیت طبیعت

طبیعت شیرز برام جذاب بود و بعد از مدت ها دیدن نمونه ها و طبیعت تکراری (البته بجر مخمل کوه در بهار که میشه برام تازه و جذابه! طراوتش مثل یه جوون بیست ساله س… با همه ی بی مهری های ما آدم ها!) یه طبیعت زیبا شامل جنگل ، رودخانه ، چشمه ، صخره های جذاب ، غار و…

تنگه شیرز در موقعیت جغرافیایی N334928 و E472950 در استان لرستان واقع است.

این منطقه سرسبز در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت و در نقطه تلاقی سه استان کرمانشاه، ایلام و لرستان در کنار رود سیمره واقع شده‌است.

در این تنگه محوطه‌هایی باستانی وجود دارد که شامل آثاری از زندگی غارنشینی بوده و این جاذبه طبیعی به ثبت ملی رسیده‌است. همچنین در میان دره شیرز ستونی وجود دارد که به دست طبیعت و در طی میلیون‌ها سال به دست باد و زلزله پدید آمده و ارتفاع این ستون از کف صخره تا راس ۸۰ متر و قطر آن ۱۰ متر است و به مناره سنگی شهرت دارد.

ویکی پدیا

متاسفانه فقر به شکل های مختلف به استان لرستان و مخصوصا شهرهایی مثل کوهدشت آسیب های جبران ناپذیری رو وارد کرده و انگشت اول اتهام رو به سمت مسئولین در رده های مختلف و بعد به خود مردم میگیرم؛ به این علت که شاید کسی دلش به حال تو نسوزه ولی نباید دل خودت به حال خودت بسوزه یا نه؟

تور شیرز

به تنهایی و بدون همراه مسلط به منطقه، به شیرز فکر نکنید.

فرصت عالی برای پیاده روی کوهنوردی  بازدید از غار پل خدا – عکاسی روز و شب – مناظر چشم نواز و نا آشنا

مناطق جذاب و متفاوت و تا حدی دست نخورده در استان لرستان بسیار زیاد هست. کمپین های جدیدی داره شکل میگره، مثل میگن نقاط جذاب رو در گوگل معرفی نکنید چون مردم یا گردشگرهای خارجی میرن و خرابش میکنن!! بهتر نیست روی فرهنگ انسان بودن در طبیعت یا شاید حیوان بودن نام درست تری باشه… ندیدم یه حیوان از حد نیازش بیشتر مصرف کنه…

لینک ویدیوی تور گردشگری شیرز در کانال آپارات طراحی نو

نظرتون درباره اشتراک گذاری تجربیاتم در سفرها و طبیعت گردی هایی که داشتم چیه؟ ادامه بدم؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *