تحلیل کمپین های تبلیغاتی برند زاگرس پوش

تحلیل کمپین تبلیغاتی تولیدی پوشاک و فروشگاه لباس زاگرس پوش

اگر کسب و کار در حوزه تولید صنعتی یا فروشگاه لباس دارید یا در هر حوزه ای پرچم تولید ملی را برافراشته اید و درحال نبرد با مشکلات مدیریتی، تحریم، واردات بی تدبیرانه محصولات خارجی، مشکلات تامین مواد اولیه و… هستید در این مقاله دو کمپین تبلیغاتی زاگرس پوش را مورد بررسی قرار میدهیم.

پیشنهاد میکنم این مقاله را بادقت بخوانید و ویدیویی که به تحلیل کمپین تبلیغاتی محیطی و اینترنتی زاگرس پوش که یکی از برندهای ایرانی که پرچم تولید ملی را هنوز بالا نگهداشته پرداخته مشاهده نمایید.

تبلیغات محیطی، شعار تبلیغاتی کمپین، تبلیغ در رسانه ملی (تبلیغات تلویزیونی) و راه اندازی درگاه های دیجیتال از جمله فعالیت های زاگرس پوش هست.

زاگرس پوش

که یکی از برندهای تولید لباس رسمی نظیر کت و شلوار مردانه و مانتوی زنانه و… به عنوان یکی از معروف ترین تولید کنندگان داخلی و وطنی برای بررسی و تحلیل فرایند بازاریابی اینترنتی انتخاب شده است.

جهت آشنایی بیشتر با برند کت و شلوار زاگرس پوش به معرفی که در وب سایت این شرکت تولیدی و صنعتی آورده شده بسنده میکنیم:

شرکت زاگرس پوش واحدی صنعتی و نوین در عرصه تولید پوشاک کشور می باشد. این مجموعه بر این باور است که همچون سایر کشور های پیشرفته، رشد و اعتلای این صنعت به عنوان آخرین حلقه مفقوده تولیدات نساجی کشور با میزان ارزش افزوده و اشتغال زایی بالا، نقش تعیین کننده ای در توسعه پایدار کشور و عدم وابستگی به کشور های خارجی دارد و آتیه فرزندان عزیز و مسئولین دلسوز و وطن پرست و پشتکار خود و همچنین با بهره مندی از تکنولوژی روز کشورهای صاحب صنعت این رشته مانند: ایتالیا و آلمان یکی از مدرنترین کارخانه جات صنعتی تولید پوشاک کشور را با اشتغال زایی ۴۰۰ نفر، راه اندازی نمایند.

حمایت از کالای با کیفیت ایرانی

اهمیت به موضوع تولید ملی و حمایت و کمک به پیشرفت هرچه بیشتر تولیدکنندگان ایرانی باعث شد که این برند مهم را مورد تحلیل و بررسی قرار دهم.

 

بازاریابی فروش و برندینگ صنعت لباس ، مد و فشن

[mks_icon icon=”fa-youtube-play” color=”#1e73be” type=”fa”] محتوای ویدیو: پیشنهاداتی به تولید کنندگان لباس و مالکین فروشگاه های پوشاک

  • چیزی از برندهای خارجی کم داریم؟
  • فرصتی به نام حمایت از محصول ایرانی
  • استفاده حداکثری از تبلیغات محلی و استفاده از سلبریتی های منطقه ای
  • مشکلات تبلیغات محیطی و بیلبورد – خلوتی – لوگوی نامشخص – بدون شعبه یا کال تو اکشن!
  • کمپین کت باباتو نپوش در اجرا چگونه از آب درآمد: نقاط مثب/منفی
  • تغییر استراتژی تبلیغاتی
  • تعیین شاخص عملکرد تبلیغات
  • اختصاص بودجه تبلیغاتی دیجیتال: داریم پس خرج میکنیم؟
  • چه ظلم هایی کسب و کارها و بنگاه های طراحی سایت (شرکت های تبلیغاتی) به یکدیگر میکنند.

و…

کمپین تبلیغاتی کت باباتو نپوش

کمپین تبلیغاتی با شعار “کت باباتو نپوش” در سال ۱۳۹۶ بصورت تبلیغات محیطی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات اینترنتی (بازاریابی دیجیتال) و… .

کمپین تبلیغاتی زاگرس پوش: کت باباتو نپوش

کمپین تبلیغاتی زاگرس پوش: کت خودتو بپوش

طراحی شعار و داستان کمپین

اینکه بچه ای کت پدرش را بپوشد یا دختر بچه ای کفش های تق تقی مادرش را به پا کند میتواند سوژه بسیار طنز و جالبی برای طراحی کمپین تبلیغاتی باشد که متاسفانه در اجرا به شکل برازنده و موفقی نبوده که در ادامه به بررسی دلایل آن میپردازیم:

ایراد کمپین کت باباتو نپوش از شعار آن و قصه شکل گیری آن شروع میشود.

داستان کمپین کت باباتو نپوش

داستان کمپین تبلیغاتی کت باباتو نپوش

وقتی مجبوری لباس دیگران را بپوشی که مجبوری، میخواهد در شادی باشد یا غم، هنگامی که توانایی مالی داری یا ناتوانی. داستانی غم انگیز این کمپین از آنجا شکل گرفته که در روز تولد، کودکی به نام امیرمحمد کتش پاره شده و مجبور میشود تا زمانی که پدر برود و کتی جدید بخرد، کت پدرش را بپوشد! حالا نمیدانم کجای اینکه امیرمحمد با خنده حاضرین در روز جشن تولد مواجه شده میتوانسته ایده یک کمپین تبلیغاتی را با این شعار، جذاب بنظر برساند.

مخاطب شناسی یا تقسیم بندی بازار برای کمپین تبلیغاتی فروشگاه لباس

این شعار برای میانگین سن ۵۰ سال به بالا با تاثیر خنده دارتری نسبت به مخاطبینی با سن کم برآورد میشود. چرا که پوشیدن لباس برای بسیاری از اقشار در سالهای نه چندان دور بخش رایجی از زندگی بوده و حس فقر و… را به عزیزانی که سن و سالی از آنها گذشته کمتر القا میکند و بیشتر یادآوری از یک نوستالژی دوران کودکی است.

اما امروزه عدم توانایی پوشیدنی به دلخواه خودت، تنها چیزی که به یادمان می آورد این است که “تو نمیتوانی، پولش را نداری و…” این هم با این وضع مشکلات گره خورده اجتماعی و شانس با زاگرس پوش یار بوده که با ضد کمپین و ضد تبلیغ مواجه نشده است.

فروشگاه لباس زاگرس پوش شعبه کرج

فروشگاه لباس زاگرس پوش شعبه کرج

در طراحی کمپین تبلیغاتی هنگام بحران های اقتصادی و اجتماعی بسیار مراقب باشید. ذهن مردم بسیار هیجانی و حساس می شود.

محتوای تبلیغاتی شما نباید برخلاف شرایط جامعه باشد، ممکن است تبلیغاتی که قرار بود موتور متحرک فروش شما باشد حتی برند شما را هم بسوزاند!

زمان شروع کمپین تبلیغاتی مد و لباس

تعیین زمان کمپین یک فاکتور مهم در اجرای کمپین تبلیغاتی میباشد. زمان شروع تبلیغ در ایام زمستان، میتواند بهانه خوبی برای معرفی شدن در ایام عید باشد. اما آیا تاثیر گذاری لازم را داشته یا نه باید مدیر فروش زاگرس پوش این موضوع را بررسی نماید.

طراحی لندینگ پیج برای کمپین

وقتی که کال تو اکشن صفحه فرود، لینکی به صفحه اول سایت میشود!!

لندینگ پیج تبلیغ برای کمپین کت و شلوار زاگرس پوش بدون فراخوان برای اقدام (Call to Action)

landing page صفحه فرود کمپین تبلیغاتی کت باباتو نپش - سایت زاگرس پوش

landing page صفحه فرود کمپین تبلیغاتی کت باباتو نپش – سایت زاگرس پوش

اگر صفحه فرود (لندینگ پیج) به درستی طراحی نشود، مثل اسلحه ای بدون گلوله و بدون ماشه می شود!

این موضوع جای بحث مفصل دارد که در این مختصر نمیگنجد. ولی بصورت خلاصه یک صفحه اختصاصی برای اجرایی شدن هدف کمپین طراحی شده که موثر نیست. مثل اسلحه ای که نه گلوله دارد و نه ماشه ای برای چکاندن!

مزایا و منافع دست گذاشتن روی سمبل ها

بازی با دم شیر، از سوزاندن ریش تا موفقیت فاصله چندانی نیست اما در فرصتی مفصل بررسی خواهیم کرد که آیا دست گذاشتن روی سمبل هایی نظیر نوستالژی ها درست است یا غلط.

کمپینی موفق برای تحقیر اجتماعی

اگر میخواهید عدم موفقیت این کمپین را بسنجید به پاسخ مصاحبه شوندگان در این ویدیو دقت کنید:

شرح معنی شعار تبلیغاتی کمپین توسط مجری و عدم درک مخاطب از معنی شعار کمپین  به اندازه کافی گویا است که این کمپین نه در برندینگ نه در فروش و… موفق نبوده

و حتی این تبلیغ محیطی خاص که در ویدیو مشاهده میکنید.

عدم موفقیت این شعار را با بررسی تعداد هشتگ های اختصاص یافته به آن را نیز میتوان دید.

نهایتا من باور دارم که علی رغم اشتباهی که سایر تحلیل گران داشته اند، مخاطب این کمپین از نظر طراحان تبلیغ کودک و نوجوانان نبوده اند بلکه کمپین برای بزرگسالان و جوانان طراحی شده است، که همین به اشتباه انداختن افراد عمومی و متخصص نشان دهنده مشکل در طراحی ساختار و تقسیم بندی بازار از مهمترین نقاط ضعف کمپین تبلیغ مذکور میباشد.

 

راه حل پیشنهادی نوید رضایی برای کمپین تبلیغاتی کت باباتو نپوش

اساسا نقد بسیار محترم است حتی اگر ناجوانمردانه هم گفته شود کسی که مورد انتقاد قرار گرفته باید هوشمندانه سعی کند بیشترین بهره را از موارد گفته شده ببرد که حتی دیگر ناجوانمردانه هم نتوانند نقدش کنند، هرچند که هیچ نقدی خالی از تلخی نیست.

اما راه حل پیشنهادی بنده به عنوان شخصی علاقه مند به بازاریابی اینترنتی که میخواهد فقط خورده گیر نباشد برای این کمپین تبلیغاتی به شرح زیر است:

زمانی سوژه “امیر محمد” در نقش کودک بسیار جذاب میشود که بخاطر بیاوریم کودکان طبق عادت معمول لباس بزرگترهای خود را در بازی های کودکی با شادی و… به تن میکنند و تصور میکنند که اگر کت پدر را پوشیدند پس بزرگ شده اند. یا دخترکی که کفش و مانتو و آرایش مادرش را تقلید میکند در آرزوی تبدیل شدن به نقش مادری چنین کارهای میکند.

در این مدل هیچ گونه بار منفی از جمله عدم توانایی در تهیه لباس برای کودک وجود ندارد و اساسا هر شخصی در دوران زندگی احتمالا پا در کفش بزرگان کرده و پشت لب سیاه کرده یا ماتیک زده یا کاغذ دود کرده!!! که نمادی از گرایش انسان از دوران کودکی برای بزرگ شدن است. که حتی امروزه هم به شکل های مختلف کودکانی که نقش بزرگان را بازی میکنند مایه طنز و شوخی را فراهم آورده اند و موج سواری بر این مفهوم قطعا با کمی ظرافت و نکته سنجی میتواند ایده ای بهتر برای یک کمپین تبلیغاتی وایرال را فراهم نماید.

کمپین تبلیغاتی خوشتیپ کی بودی

بنری که هشتگ محور شد دیگر پای خود را در حوزه دیجیتال گذاشته و باید پیه فرصت و تهدیدهای آن را به تن خود مالید باشد.

عدم آمادگی زیرساخت دیجیتال برای ورود به کمپین تبلیغاتی اینترنتی

عدم توجه به مزیت رقابتی منطقه ای بودن

 

#خوشتیپ_کی_بودی

  • عدم حضور در شبکه های اجتماعی اینستاگرام
  • کمپینی که ذاتا عکس محور است اما در اینستاگرام پستی دریافت نکرده!
  • محتوای دیجیتال غیر جذاب تبلیغاتی تلگرام یلدا
  • خطر: نزدیک بودن به یک هشتگ محبوب تر: #خوشتیپ_کی_بودی_تو
  • خلوت ولی بی اعتبار و بد اعتبار

 

کمپین تبلیغاتی خوش پوش ترین

شعار کمپین و ایده اولیه کمپین “خوش پوش ترین” معلم، زوج و… بسیار خوب اما کاملا رها مانده و اگر هشتگ محور است چرا فقط یک پست با این هشتگ در اینستگرام پیدا میشود. این کمپین تیر خلاصی بر فعالیت های دیجیتال مارکتینگ برند ۲۰۱۷ به قبل میباشد که البته هم اکنون نیز در فعالیت های رسانه ای خود آن (۲۰۱۹ میلادی) درحال ادامه و پیگیر آن می باشد.

این کمپین بسیار عالی اجرا شده اما تنها برای معلمی که میتواند خودش را تبلیغ کند و در پیج اینستاگرامی خود بگوید که: “نه تنها بزرگترین دوره آموزشی ریاضی را من برگزار کردم، بلکه به عنوان شیک پوش ترین معلم نیز انتخاب شده ام.”

البته امیدواریم بلکه دخترهای جوانی که کشته مرده ی این معلم ها هستند شاید روزگاری پایشان به زاگرس پوش باز بشود. ولی شما اگر باور میکنید که برندهای خارجی و بازیگران خارجی برش کمتری از این دوست محترم دارند ما هم باور میکنیم که تصمیم و برنامه جدی پشت این کمپین وجود دارد.

برنده کمپین تبلیغاتی خوش پوش ترین نفراتی هستند که بلدند از این گونه فرصت ها چگونه به نفع خود (و نه به نفع زاگرس پوش) استفاده کنند.

 

پیشنهاد برای بازاریابی اینترنتی لباس (کت و شلوار زاگرس پوش)

درحال حاضر میتوان گفت که تبلیغات و بازاریابی، شبکه های اجتماعی و وب سایت و تقریبا هیچ یک از بخش های دیجیتال مارکتینگ زاگرس پوش آماده عملیاتی شدن نیست و اختصاص بودجه برای طراحی تبلیغ و کمپین دیجیتال (آنلاین یا اینترنتی) به هر طریقی اشتباه می باشد.

پیشنهاداتی به تولید کنندگان لباس و مالکین فروشگاه های پوشاک

اگر ویدیوی تحلیل کسب و کارها و صنایع مرتبط با لباس و پوشاک را که در اوایل این مقاله آمده را هنوزمشاهده نکرده اید حتما بررسی کنید.

با تشکر از عزیزانی که در تهیه کمپین های تبلیغاتی مجموعه زاگرس پوش فعالیت دارند، امید است که نقدهای اعلام شده را مبنی بر اهمیت نگارنده این مطلب به پیشرفت هرچه بیشتر محصولات ایرانی با کیفیت بگذارید.

نهایتا از شما مخاطب محترم درخواست میکنم درصورتی نیاز به خرید لباس رسمی حتما زاگرس پوش را به عنوان یکی از گزینه های خود مورد بررسی قرار دهید

 

4 پاسخ
  1. 1000 عنوان برتر تبلیغاتی ویژه وب مستران
    1000 عنوان برتر تبلیغاتی ویژه وب مستران گفته:

    چگونه آمار بازدید کنندگان سایتتان را ۲ برابر کنید ؟

    چگونه درآمد سایتتان را ۲ برابر کنید ؟

    چگونه در نتایج گوگل بیشتر دیده شوید ؟

    دیوید اگیلوی (پدر علم تبلیغات ) می گوید :
    ۹۵ درصد افراد فقط عناوین را می خوانند .
    اگر عنوان قانعشان کرد ، سراغ متن می روند و محتویان صفحه شما را می خوانند
    جمله مهم دیگر دیوید اگیلوی در مورد عنوان :
    افرادی که عناوین را می خوانند ، ۵ برابر بیشتر از افرادی هستند که متن کامل را می خوانند .

    جمله دیگر از دیوید اگیلوی :
    وقتی که عنوان را نوشتید ، ۸۰ درصد کار را انجام دادید

    البرت لاسکر (پدر تبلیغات مدرن ) می گوید :
    عنوان ۹۰ درصد تاثیر یک آگهی یا مطلب را شامل می شود .

    جان کاپلر در مورد عنوان نویسی می گوید :
    عنوان شما در مطالب و آگهی ها ، باعث موفقیت و شکستتان می شود .

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *