کمپین دیجیتال چیست؟ تفاوت کمپین تبلیغاتی با کمپین دیجیتال

کمپین دیجیتال چیست؟

کمپین دیجیتال به نوعی از کمپین تبلیغاتی گفته میشود که از سود آورترین روش های تبلیغاتی محسوب میشود. توصیه میکنم حتما در ادامه لیست سوالات اتحادیه اروپا از زاکربرگ را حتما بخوانید. توسط ابزارهای فضای مجازی اجرا میشود. بازاریابی دیجیتال برای فعالان رسانه و دنیای کسب و کار به عنوان یک نعمت بزرگ امکانات و فرصت های بسیاری فراهم آورده است.

در این جا میتوانید درباره کمپین تبلیغاتی چیست اطلاعات بیشتری درباره کمپین بدست آورید.

تفاوت کمپین دیجیتال و کمپین تبلیغاتی؟

همانطور که میدانید کمپین دیجیتال نوعی از کمپین است. تنها تفاوت موجود این است که در کمپین های تبلیغاتی که با ابزارهای دیجیتال اجار میشوند گزینه های بسیار متنوع تر و قابل کنترل تری نسبت به کمپین تبلیغاتی غیر دیجیتال در اختیار شما قرار میدهد.

دیدن همین کلیپ ویدیویی از یوتیوب: بررسی کمپین دیجیتال مارکتینگ یا اینترنتی و تفاوت آن با کمپین تبلیغاتی عمومی

https://www.youtube.com/watch?v=R_p7RVPmDJs&t=76s

مزایای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال:

  • دسترس ساده تر به جامعه مخاطب مورد نظر شما
  • هزینه بسیار کمتر برای دسترسی به مخاطبین
  • قابلیت آمارگیری دقیق نتایج و بازخورد تبلیغ
  • قابلیت انتقال اطلاعات فراوان
  • قابل برنامه ریزی
  • و…
کمپین دیجیتال / تبلیغاتی ضد دونالد ترامپ

کمپین دیجیتال ضد دونالد ترامپ

قدرت نمایی کمپین های سیاسی و بازاریابی دیجیتال

تاثیر کمپین های تبلیغاتی دیجیتال آنقدر زیاد است که شاهد آن بودیم در انتخابات ایالات متحده (۲۰۱۸) در روز سه شنبه، ۶ نوامبر برگزار شد، دولت روسیه مورد اتهام قرار گرفته که در فضای دیجیتال برای تغییر نتایج به سمت ترامپ با او همکاری داشته است همچنین شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک مورد اتهام واقع شدند که در کمپین های انتخاباتی مداخلات جدی داشته اند و در تلاش بوده اند تا با اطلاعات و آماری که از سبک زندگی و سلایق کاربران بدست آورده اند برای تغییر نتایج و تاثیر گذاری در انتخابات به نفع یک کاندید فعالیت داشته اند.

تاثیرگذاری قدرت بازاریابی دیجیتال و واکنش جهانی

تاثیرگذاری کمپین های دیجیتال آنقدر زیاد بود که تمامی دولت ها به تکا پو افتادند و همانطور که شاهد بودید در سال ۲۰۱۸ بسیاری از کشورها قوانینی علیه شبکه های اجتماعی به تصویب رساندند.

سوالات اتحادیه اروپا از زاکربرگ موسس فیسبوک

یکی از نمایندگان بریتانیایی پارلمان اروپا از این جلسه به عنوان «فرصت از دست رفته» نام برد.

به گزارش بی.بی.سی دیمین کالینز، که ریاست کمیته رسانه‌های دیجیتال و ورزش پارلمان بریتانیا را به عهده دارد دلیل از دست رفتن این فرصت را در «شکل و شمایل و مدل» سوال و جواب‌ها دانسته است.

مدل سوال و جواب با آنچه که در کنگره آمریکا اتفاق افتاد کاملا متفاوت بود.

نمایندگان کنگره آمریکا فرصت داشتند که سوال‌هایشان را بپرسند و در صورتی که از جواب قانع نشدند سوال بعدی را از مارک زاکربرگ بپرسند.

در صورتی که در جلسه با پارلمان اروپا، روسای هر حزب و دسته سیاسی سوال‌هایش را مطرح کرد و بعد که همه سوال‌ها تمام شدند، مدیرعامل فیس‌بوک به سوال‌ها جواب داد.

ایسنا

سوال‌هایی که زاکربرگ به آنها پاسخ نداد
  • قبضه کردن بازار
  • چطور از اطلاعات مردم در اپلیکیشن «واتس‌اپ» استفاده می‌کنند
  • سوال‌هایی درباره اطلاعاتی که فیس‌بوک از کاربران جمع کرده
  • آیا فیس‌بوک اطلاعات مربوط به کسانی که عضو نیستند را هم جمع‌آوری می‌کند یا نه
برخی از پاسخ های زاکربرگ

زاکربرگ گفت که برای افزایش ضریب ایمنی حفاظت از داده‌های کاربران با دولت ها و دیگر شرکت های تکنولوژی همکاری کرده و خواهد کرد.

مدیرعامل فیسبوک دیگر اقدامات این شبکه اجتماعی در جهت بالا بردن شفافیت و امنیت را برشمرد و از به کار بردن هوش مصنوعی در این راستا برای معلق کردن حساب های جعلی، اطلاعات غلط و تبلیغات نامناسب صحبت کرد.

زاکربرگ از شفاف سازی روش های تبلیغاتی نام برد و خود را متعهد به ادامه اصلاحات این شبکه اجتماعی دانست.

یورونیوز

این جلسه که قرار بود پشت درهای بسته برگزار شود به دلیل فشارهای اجتماعی زیاد بصورت آنلاین از اینترنت پخش همزمان شد! قابل توجه برخی از مسئولین.

بازاریابی دیجیتال چطور قدرتمند تر میشود؟

قدرت بازاریابی دیجیتال و کمپین های تبلیغاتی دیجیتال با جمع آوری و تحلیل نتایج و ارزیابی بازخورد ده ها برابر بیشتر میشود.

تا این حد که به علاقه مندان شرکت کننده در دوره های آموزشی طراحی کمپین تبلیغاتی دیجیتال میگوییم:

اگر بازخورد و نتایج را ثبت و تحلیل نمیکنید اصلا کمپین تبلیغاتی دیجیتال اجرا نکنید.

نوید رضایی

کمپین دیجیتال به بازاریابی دیجیتال ختم نمیشود و همانطور که در فایل های گذشته نیز اشاره شد میتوان به کمپین های سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی نیز اشاره نمود. در اینجا لینک آموزش طراحی کمپین تبلیغاتی ویژه موسسات مردم نهاد را میبینید.

آیا اسم چند کمپین دیجیتال را بلدید؟

و یا از خصوصیات کمپین تبلیغاتی اینترنتی که دیده اید چیزی در ذهن تان باقی مانده است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *